reklama

Čo bude s Rusovským kaštieľom ?

Úrad vlády Slovenskej republiky v roku 1955 prevzal do vlastníctva monumentálne šľachtické sídlo v Rusovciach. Za 15 rokov stihol Úrad vlády historicky nevyčísliteľnú pamiatku nechať absolútne zruinovať. Je mi nesmierne ľúto, že takú nádhernú pamiatku necháme napospas osudu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Už niekoľko rokov poukazujem na katastrofálny stav Rusovského kaštieľa. Stále som dúfal, že mesto či Bratislavský kraj sa pustí do rokovania s Úradom vlády a následne pristúpia k hĺbkovej rekonštrukcii. Dokonca aj v auguste 2008 ma potešili aktivity prezidenta SR, ktorý plánoval predať vládnu vilu na Slavíne a pustiť sa do rekonštrukcie kaštieľa. Žiaľ nič sa na stave nezmenilo. Kaštieľ sa nám stále pred očami rozpadáva.

Mojím veľkým snom je, aby som sa raz dožil rekonštrukcie kaštieľa a zažiť ten pocit, keď si ho budem môcť pozrieť v plnej noblese. Dúfam, že po komunálnych voľbách a zmene myslenia na magistráte príde k realizácií konkrétnych plánov v spolupráci s krajom a Úradom vlády.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetci si predsa plne uvedomujeme potrebu reprezentatívneho miesta pre politické účel, ktoré nám vyplývajú z medzinárodných záväzkov a členstva v NATO či EÚ. Všetky významné rokovania sa konajú v Inchebe. Ja sa pýtam prečo niekomu platiť za prenájom, keď sa to môžeme organizovať vo vlastnom a ešte k tomu s väčšou reprezentatívnosťou. Vie vôbec niekto, kde u nás prespávajú zahraničné návštevy a koľko to stojí? Pán prezident 19.7.2010 navštívil hotel Kenpinski, kde počas návštevy mu predstavili prezidentský apartmán, ktorý môžeme ponúknuť zahraničným návštevám. Zaráža ma, že vôbec niekto ráta s touto alternatívou, keď jedna noc v apartmáne stojí 15 000 Eur. Keď sa zamyslíme nemohli by významné návštevy prenocovať v kaštieli?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem si predstaviť okrem využitia kaštieľa pre reprezentačné účely Úradu vlády a prezidentskej kancelárie aj jeho využitie pre kultúrne a oddychové vyžitie Bratislavčanov a návštevníkov mesta. Zvažoval niekto koľko by sme zarobili na sprístupnení kaštieľa verejnosti ? Predpokladám, že by nešlo o malú čiastku. Do pozornosti, by som chcel ešte dať, že Varšava získala na opravu svojho zámku miliardu eur z európskeho grantu na záchranu kultúrneho dedičstva.

Veľmi by som chcel zachrániť kaštieľ a pomôcť k jeho rekonštrukcii. Stále hľadám možnosti ako nakopnúť kompetentných. Či mi zostáva iba čakať a dúfať, že raz niekto v tom začuchá zlatú baňu a spraví z kaštieľa biznis. Čo bude ďalej s kaštieľom to asi nevie teraz nikto. Je smutné, že už 15 rokov mrháme peniaze na iné menej potrebné projekty a touto benevolentnosťou sa prizeráme k ničeniu kaštieľa, ale aj iných kultúrnych pamiatok.

Roman Futo

Roman Futo

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Idealista :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu