reklama

Naša spoločnosť je umelo bipolarizovaná na pravicu a ľavicu

Alexandra Pafčová je kandidátkou do Euróspkeho parlamentu za Slobodné Fórum. Narodila sa 15.12.1986 v Bojniciach. Skončila Piaristické gymnázium v Prievidzi a po ukončení štúdia nastúpila na Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave kde v roku 2008 získala titul Bc. V súčasnej dobe pokračuje v štúdiu II stupňa a popri škole pracuje na marketingovom oddelení. Od roku 2008 je podpredsedníčkou Slobodného Fóra Mladých a Okresnou manažérkou SF Bratislava V. Prečítajte si rozhovor s ňou :

Písmo: A- | A+
Obrázok blogu

Ste študentkou Právnickej fakulty, prečo ste sa rozhodli študovať práve právo?

Pri výbere vysokej školy som mala veľmi ťažké rozhodovanie keďže som bola prijatá na vysokú školu odbor právo, ale aj politológia. Ako študent strednej školy som neprichádzala do kontaktu so zákonmi čo doteraz považujem za veľkú chybu stredného školstva. Takže som prakticky ani nevedela čo to skutočné právo naozaj je. Vždy má skôr zaujímalo ako predchádzať samotným sporom, ktoré potom rieši už konkrétne právo. Zaujímal ma spôsob tvorby zákonov tak, aby daným sporom a problémov predchádzali. Fascinoval ma samotný systém fungovania štátu ako takého. Obrovský kolos ľudí a štátnej správy, ktorú treba riadiť čo najlepším spôsob k spokojnosti väčšiny. Tento systém je položený na jedinom a to sú zákony, ktoré pretavujú konkrétne myšlienky fungovania spoločnosti do reálnych nástrojov. Práve preto som sa rozhodla študovať právo. Chcela som pochopiť našu spoločnosť a dostať priestor na bližšie zoznámenie sa so samotným spôsobom jej riadenia. Právnická fakulta je veľmi dobrý základ do života každého občana. Až na vysokej škole som pochopila, že právo je okolo každého z nás a aj to, že k tomuto faktu by sme mali byť vedení od malička. Už aj to, že si kúpim cestovný lístok znamená, že vstupujem do právneho vzťahu s inou osobou. Musím si byť vedomý svojich práv, ale aj povinností. Všade okolo nás sú zákony, ktoré nám určujú to ako sa môžeme alebo nemôžeme správať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 2008 ste vstúpili do Slobodného Fóra Mladých ( SFM ). Čo Vás motivovalo k tomu, aby ste sa popri štúdiu práva začali venovať aj práci v združení ?

Presne si pamätám na deň, keď som vyplnila prihlášku do Slobodného Fóra Mladých. Bol jún a ja som sa práve učila na bakalárske štátnice. Náhodou som sa dostala na internetovú stránku Slobodného Fóra Mladých a tá mi naozaj vyrazila dych. Bola veľmi moderná a dynamická. Mala dizajn doby, v ktorej práve žijeme. Po obsahovej stránke mala síce slabú výpovednú hodnotu v tej dobe, pretože SFM iba začínalo. No aj tak ma zaujala natoľko, že som sa rozhodla práve pre SFM. Pochopila som, že toto je tá správna cesta ako sa dostať k mladým ľudom a priblížiť im samotnú politiku. Vzbudiť v nich pocit, že je dôležité, aby sa zaujímali o veci, ktoré sa dejú okolo nich. Nikdy predtým som v nijakom politickom združení nebola takže som si ani nevedela predstaviť čo obnáša práca v ňom. Aktivity prišli spontánne, na začiatku sme boli traja predseda Peter Vozár, podpredseda Roman Futo a ja. Náš výkonný manager bol v tom čase odcestovaný v zahraničí. Začalo to zabezpečovaním súťaže Tvár a telo leta, ktorá mala veľký úspech. Potom nasledovala naša štartovacia party v Nitre, príprava tlačových konferencií a hľadanie stále nových tém pre mladých. Spustili sme najväčšiu Promo Tour všetkých mládežníckych organizácii na Slovensku a neustále sa snažíme prinášať konštruktívne nápady, ktoré by zaujali našich rovesníkov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezostali ste iba pri aktivite v SFM, po čase ste sa rozhodli vstúpiť aj do SF . Čo Vás presvedčilo, že Slobodné Fórum je tou správnou stranou ?

V roku 2006, keď som po prvý krát volila svojich zástupcov do parlamentu, rozhodla som sa pre SF. Naša spoločnosť je umelo bipolarizovaná na pravicu a ľavicu, ktorá u nás v reálnej podobe ani neexistuje. Ani jedna politická strana nie je čisto pravicová alebo ľavicová. Každá zo strán sediacich v parlamente robí aj ľavicové a aj pravicové kroky. Ak sa máme na to pozrieť čisto z teoretického hľadiska tak skutočnú pravicu predstavuje len nacionálna SNS. SF je strana, ktorá vidí dobré kroky aj na jednej a aj na druhej strane. Vidia to aj iné strany len sa o tom boja hovoriť. Spoločnosť potrebuje modernú stranu, ktorá je schopná vyvažovať túto bipolaritu. Osobne sa považuje za pravičiara, ale SDKÚ som voliť nechcela pre štýl politiky za posledné volebné obdobie. Súhlasila som s reformami, ale doteraz ich považujem za veľmi zle odkomunikované u občanov. Myslím si, že práve liberálna strana ako je SF má priestor na politickej scéne, aby odbremenila niektoré striktne direktívne kroky ľavice či pravice. Sloboda jednotlivca je práve tá najvyššia hodnota, s ktorou má každý poslanec vstupovať do parlamentu. My máme slobodu priamo v názve a aj celým našim programom silno rezonuje. Práve to bol fakt prečo som sa rozhodla vstúpiť aj priamo do SF. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vaša práca Vám priniesla aj „ovocie". V SFM ste sa stali podpredsedníčkou a SF Vás zvolilo za okresnú manažérku pre Bratislava V. Ako to odstupom času vnímate, že sa Vám podarilo dosiahnuť Vašou prácou pomerne vysoké funkcie ?

Keď človek vstupuje do politickej strany a je nováčikom ani netuší na čo sú samotné politické funkcie. Veľa ľudí vníma predsedu a podpredsedov a to je tak všetko. Zdá sa im to zbytočné, ba až nepochopiteľné. Pre mňa bola dôležitá len moja práca a stopercentné nasadenie pri každom našom projekte či akcii. Postupom času som aj ja pochopila význam politických funkcií. Slúžia na zachovanie hierarchie v strane, na rozdelenie kompetencií, ale aj ako prostriedok toku informácii k samotným členom strany. Práve členovia strany sú veľmi dôležitým artiklom pri udeľovaní funkcií. Preto by som sa aj na tomto mieste chcela poďakovať každému kto v strane hodnotí kladne moju prácu. Každú jednu funkciu si vážim, no stále ostávam pri zemi lebo každá funkcia nesie zo sebou väčší a väčší kus práce, no hlavne i zodpovednosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čomu sa Vy osobne venujete v SFM ?

V SFM som podpredsedníčka. Čiže by som zhrnula do jednej vety, u nás každý robí všetko a kto má chuť môže robiť aj niečo navyše. Sme mládežnícka organizácia, ktorá je otvorená úplne každému a tak isto každej novej myšlienke. Práca v SFM pre mňa znamená strávený všetok môj voľný čas. Naše aktivity zahŕňajú od tvorenia a prezentácie tlačových správ, spoluprácu na tvorbe web stránky či tvorbe marketingových materiálov až po prípravu rôznych promo akcií, party či zbieranie podpisov pod petíciu. Osobne sa snažím vyberať témy, ktoré sú mne vlastné. Sú to nefunkčné a diskriminačné zákony pre mladých, ale i školstvo samotné. Osobne si myslím, že pri tvorbe zákonov je nutné, aby sa legislatívneho procesu zúčastňovali ľudia, ktorých sa priamo týkajú. Práve týmto deficitom dochádza často krát k nevykonateľným, ale aj diskriminačným paragrafom. Keďže som ešte študentka denného štúdia bytostne vnímam to čo sa deje študentom a snažím sa upozorňovať na chyby, ktoré sú u nás zavadzané neodbornou prípravou zákonov. 

SFM má za sebou jednu z najväčších mládežníckych akcií na Slovensku „ SFM TOUR 2008". Určite to bola náročná akcia a vyžadovala si veľké nasadenie členov SFM, ale skúste zhodnotiť túto akciu odstupom času a či vôbec splnila Vaše očakávania ?

SFM Tour sme sa rozhodli zrealizovať po úspešne zvládnutej party v Nitre, ktorá bola vyvrcholením a vyhodnotením súťaže Tvár a Telo leta. Mladým ľudom sa nevenuje ani jedna z politických strán. Je to pre nich veľmi riskantná časť voličov, na ktorých sa nemôžu nikdy spoľahnúť. Sú pre nich nevyspytateľní. Práve preto nevyvíjajú žiadne aktivity smerom k nim. Ak aj áno, tak veľmi okrajovo a spôsobom, ktorý už dávno nie je mladým ľuďom vlastný. My sme sa to rozhodli zmeniť s plnou podporou SF. Boli sme jediní, ktorí išli za mladými ľuďmi práve do ich prirodzeného prostredia. Stretávali sme sa s nimi na diskotékach, v študentských kluboch. Počas celého dňa sme navštívili mnohé internátne rádia, absolvovali veľa prednášok na vysokých školách. Práca s mladými ľuďmi je permanentný proces tvorby a prispôsobovania sa novým trendom a prístupom. Sú jedineční práve pre dobu, v ktorej žijú. Tak sa k nim treba aj chovať. Absolvovala som viacero diskoték po krajských mestách aj s našou predsedníčkou a práve tam som si uvedomila, že mladí ľudia chcú, aby za nich hovoril normálny človek z mäsa a kostí. Práve taký ako oni. Už majú dosť politikov, ktorí sa na nich pozerajú z hora a iba pred voľbami si na nich spomenú. Chcú človeka, ktorý má také isté problémy ako oni. Niekoho kto sa im vie priblížiť, no vie im aj porozumieť. Z tohto hľadiska vnímam SFM TOUR ako úspešnú a už teraz viem, že v podobných akciách s mladými budeme pokračovať.

Kandidujete do Európskeho parlamentu na návrh SFM. Prečo by mali voliť práve Vás voliči . V čom ste odlišná od ostatných kandidátov ?

Stretla som sa s veľa negatívnymi názormi na moju kandidatúru práve pre môj vek. Ja to práve naopak považujem za svoju devízu. Či už si to pripustíme alebo nie Európa stojí práve na mladých a pre novú generáciu je vytváraná. Ide o veľmi zložitý proces spolupráce na rovine obchodne, ale i občianskej. Práve tento proces vývoja je nastavovaný na ďalšie desaťročia, tak aby začal skutočne fungovať. Myslím si, že aj v takom mladom veku by som dokázala zastupovať všetkých našich občanov SR, no hlavne práve tú moju generáciu, ktorá už bude naplno využívať výhody EU. Viem, že mladí ľudia majú názor na EÚ a chcú ho aj v Európskom parlamente prezentovať. Vedia ako má vyzerať ich budúcnosť. Som jedna z mladej generácie, ktorá to vie tiež. Dokážem s nimi komunikovať. A verím, že sa nájde aj vôľa, aby aj mladí ľudia mali svojho zástupcu v Európskom parlamente.

Roman Futo

Roman Futo

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Idealista :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu